Projecten
Van klein tot groot. Van strategisch tot creatief uitvoerend. Van boer tot supermarkt. Projecten die bijdragen aan een duurzame toekomst van brood en banket.
Specialiteiten bakkerij
Marktontwikkelingen vragen soms om een andere koers. Op basis van marktonderzoeken en een toekomstambitie heeft Het Bankethuis zich geherpositioneerd en getransformeerd tot dé specialist in cake en kapsel voor bakkerijen.
Incubaker heeft de strategievorming inhoudelijk en procesmatig begeleid en vervolgens vertaald naar storystelling en vormgeving van communicatie.
Klant: Het Bankethuis
Bakkerij van de toekomst
Een immersive experience op locatie waar de industriële bakkerij van de toekomst te zien is. Over welke producten er gemaakt worden, de bakkerijinrichting en wat dit vraagt van alle ketenspelers en de samenwerking daartussen.
Incubaker heeft input geleverd voor visievorming en was verantwoordelijk voor de creatieve productie.
Klant: Amarant bakkers
Toffe Taarten
Kant en klare basistaarten voor bakkers. Toffe Taarten maakt handjes vrij zodat bakkers bezig kunnen zijn met de looks. Het merk start met 4 laags stapeltaarten: gebakken, gevuld en afgesmeerd met in de basis goede ingrediënten. Meer info: www.toffetaarten.com
Incubaker deed concepting, branding en gaf input voor productontwikkeling.
Klant: Het Bankethuis
Het Graanschap
Een initiatief van boeren, bakkers en een molenaar met een ultra korte graanketen in eigen beheer. Het Graanschap maakt meel van lokaal, duurzaam geteeld graan voor bakkerijen. Met een positieve impact op ons leefklimaat en een goede boterham voor alle ketenspelers. Meer info: www.hetgraanschap.nl
Incubaker is initiatiefnemer en doet strategievorming, marketing en projectbegeleiding.
Klant: Het Graanschap
Kop boven het graanveld
Hoe stimuleer je branchebreed duurzame innovatie? Door een podium te geven aan koplopers en deze in contact te brengen met sectorgenoten was het antwoord. In de vorm van een website met toegankelijke minidocu’s die de branche verbindt. Eén van de koplopers wint de Innovatiestoel 2023. Info: www.kopbovenhetgraanveld.nl
Incubaker heeft concepting en creatieve aansturing gedaan.
Klant: Nederlands bakkerij centrum
Appelschillen
show
Jaarlijks worden er miljoenen appeltaarten geproduceerd. De appelschillen worden niet geconsumeerd maar omgezet in biogas. Incubaker ontwikkelt samen met Ilvo, een appelboer en een industriële banketbakkerij halffabrikaten die als nieuw ingrediënt gebruikt kunnen worden in brood en banket. Met Europese steun vanuit Food from Food onderzoeken we procestechnologieën en toepassingen. Klik hier voor meer info.
Eigen werk
Bbrood x
Hoe kunnen een bakkerijformules en passende retailformules elkaar versterken? Hiervoor zijn we gestart met een concurrentieonderzoek en hebben we gekeken naar ontwikkelingen in de markt. Kijkend naar het winkelpubliek en de ambitie van de winkelformules en de bakkerij, zijn we gekomen tot een visie en invulling van een nieuw broodschap.
Incubaker deed onderzoek, concepting en presentatie
Klant: Bbrood
Vers ingevroren
Supermarkten houden aan het eind van de dag veel brood over. Als er dan vers ingevroren brood is, kunnen winkels zuiniger inkopen en heeft de klant een goed alternatief. Dit brood wordt direct na het bakken in de bakkerij diep ingevroren en blijft verser na ontdooien. Een remedie tegen voedselverspilling.
Incubaker heeft het communicatieconcept ontwikkeld en uitgerold in een supermarkt.
Klant: Bake Five
Gebak retail België
Een landelijke supermarktformule breidt uit naar België en dat vraagt om een aanbod van gebak dat aansluit bij de Belgische consument. Een concept bestaande uit drie nieuwe segmenten met elk zijn voordeel voor die Belgische consument. Van klassiekers tot luxe gebak.
Incubaker deed concepting, vertaalde dit naar een briefing voor productontwikkeling, coördineerde het ontwikkeltraject en verzorgde de presentatie.
Klant: Bacu
Visie broodschap
De droom van een bakkerij en een supermarkt: een broodafdeling die meer biedt voor een consument dan die van een supermarkt gewend is. Dat vraagt om een verrassend assortiment, maar ook om een andere productiefaciliteit en een ander logistiek model. Kortom een nieuwe bedrijfsstrategie voor zowel bakkerij als supermarkt.
Incubaker werkte mee aan de strategie en bracht de droom visueel tot leven.
Klant: Bake Five
Leerdag graanketen
Een dag de klant van een bakkerij onderdompelen in de wereld achter brood. Door de keten langs te zien in een tour door Nederland. Doel: de speler aan het eind van de keten meer kennis geven over wat hij inkoopt bij een bakkerij en laten zien welke kansen er zijn in de keten voor het eindproduct brood.
Incubaker heeft het programma ontwikkeld en georganiseerd en een deels de inhoud geleverd.
Klant: Bake Five
De kunst van brood
Een tentoonstelling waar negen kunstenaars in opdracht werk maakten om hun visie op brood te verbeelden. Een publiek vierdaags event in Amsterdam voor iedereen. Organisaties uit de branche hebben er bijeenkomsten georganiseerd om op hun eigen manier aandacht te vragen voor brood. Een ludieke imagoboost voor brood.
Incubaker dacht mee met het concept en had een rol in de selectie, de organisatie en eventmarketing.
Klant: Amarant bakkers
Upgrade bakkerij
De volgende generatie in de familie Stevers -met bakkerswinkels in Noord-Holland- wil zijn formule verjongen. In Avenhorn opent de ondernemer een eerste winkel nieuwe stijl met een geheel nieuw 3-plus-1-concept en een eigentijdse uitstraling.
Incubaker heeft het winkelconcept ontwikkeld inclusief inrichting en marketingcommunicatie uitingen.
Klant: Bakkerij Stevers
A-merk taart
Een nieuwe taartlijn voor A-merken als La Place en Mona. Incubaker bracht hiervoor de markt in kaart, begeleidde creatieve sessies met de producerende bakkerij en haar afnemer en kwam met productconcepten in samenwerking met productontwikkeling. Met als doel onderscheidend vermogen van het supermarktschap, categorie- of lijnextensie voor het merk en meerwaarde voor de consument.
Klant: Bacu
Banketbakkerij 2.0
Bakkerij Bacu zet een grootse banketbakkerij neer die wordt voorzien van geavanceerde productiefaciliteiten. Daarmee kunnen zij op grote schaal ambachtelijke en kwalitatief hoogwaardige producten maken. De vraag aan Incubaker was om een pakkende promofilm te maken waarin de ambitie van Bacu goed naar voren komt. Met als doel stakeholders enthousiast te krijgen voor deze toekomstige bakkerij.
Klant: Bacu
Serveerdoos stol
Een stol die je cadeau wilt geven. Deze stoldoos met cadeau-uitstraling is multi-purpose. Na het opliften van de transparante deksel, ontvouwt de doos zich als een plateau waar de stol op gesneden en uitgeserveerd kan worden. Zo wordt samen genieten nog leuker en makkelijker. Voor Kerst en Pasen en desgewenst met een eigen ontwerp op de doos en of banderol.
Ontwerp door: Bart Jansen
Eigen werk
Bakkerij op wielen
Realiseer een mobiele bakkerij die ingezet kan worden voor activiteiten om brood en banket te promoten. Hiervoor hebben we een Amerikaanse woonwagen met uitschuifbare wanden van Circus Renz volledig omgebouwd, gestript en ingericht met een volledig ingerichte keuken inclusief bakkerijoven, koel- en vriesruimtes en een mediasysteem.
Incubaker was verantwoordelijk voor het concept en de uitvoering.
Klant: Bake Five